Friday 5 February 2016

BILA BINI CEREWET BAB BASUH BAJU ... LAYANKAN AJE

isteri luar biasa aku memang cerewet bab sabun basuh baju.
kalau dia dah berkenan kat sabun basuh yang tu..
yang itu jelah dia beli walaupun dah  naik harga.

bukan setakat tu..
pelembut baju tu pun dia dok belek jugak !
mana satu yang OK mana satu yang tak OK.

korang  boleh tengok dia punya ecxited bila dapat sabun basuh yang dia berkenan..
kalau dia sanggup ambik alih keje aku membasuh baju tu.. mesti ada apa-apa..
hahaha..
samada sabun basuh dia berkenan atau softener tu yang dia tak sabar-sabar nak tuang.

sekarang ni dia tengah rajin lah tu..
aku perati jek...
hahaha...

sebelum ni kami memang pengguna tegar jenama XXXX.
kalau ada sale memang kami pakat borong 2-3-4 botol sekaligus.
tapi sejak ada formula baru ni, harganya agak mahal dan size botol makin mengecik..

ok..
bini aku kata, ini masanya kita bertukar ke sabun lain yang pakai sikit je dah memadai untuk bersihkan 1 kali basuhan 7.5kg ..
dan yang penting dia nak yang baunya lembut jek..
tak mau wangi sangat!
alahai..
aku layankan jek..
dia yang buat research.


so, kami bertukar kepada yang ini.

SA8™ Liquid Concentrated Laundry Detergent.

masih lagi liquid pilihan bini aku ni...

basuh baju

Description


  • Fully soluble formula that rinses easily and leaves no residue or film, which ensures greater colour stability.
  • Compatible with cold-water washing to protect bright colours while keeping fabric looking and feeling like new.



jenis sabun  yang sama tapi jenis serbuk pun ada jugak..
tapi bini aku prefer yang liquid sebab katanya " kalau jenis yang serbuk tu kadang-kadang tak hancur dan banyak lagi tertinggal dalam bahagian sabun kat mesin basuh..sayang"


kalau serbuk ada 2 pilihan.. 1kg@3kg.
macam gini kotaknya..

basuh baju


ok...
patutlah dia rajin sangat membasuh seminggu ni..
dah jumpa sabun yang dia berkenanlah tu..

baju korang confirm bersih dengan sabun SA8 ni,,
tapi kalau jenis yang hardcore punya kotor, aku suggest korang beli yang jenis serbuk jea..
rasanya untuk kasut sekolah anak lelaki aku kena pakai yang serbuk ni..




tengok.. demo ni tunjuk yang sabun SA8 ni macam-macam kotoran dia boleh bersihkan.





owh... tidak.
ada lagi yang bini aku  paling berkenan.
tak sangka,, dia bukan setakat beli sabun je..
dengan softener sekali dia nak cuba.

yang ni aku tak nafikan..
mewangi 1 rumah setiap kali basuh baju.


basuh baju


ini botolnya..
setiap kali aku basuh baju, untuk mesin basuh 7.5 kg macam aku tu..
separuh penutup je softener  tu dah mencukupi..
sikit jea.. tapi sampai time  lipat dan pakai balik semula..
baju korang masih lembut dan wangi lagi!!!

dan yang paling penting..
bahan yang digunakan tu memang bagus .. sebab sapa-sapa yang anak ada gatal-gatal , ekzema atau alahan pada sabun basuh baju biasa patut tukar ke sabun SA8 ni..

nanti-nanti aku nak belikan bnayak-banyak sabun dengan softener SA8 ni..
lagi rajinlah isteri luar biasa aku membasuh..
rilek sikit aku..
hahaha !!

eh.. apa korang ni..
aku rajin ok!
tapi lepas aku pulak yang kena lipat baju.. sebab keje membasuh wife aku dah take over..
huwaaa..........................
padan dengan muka aku !!!!


kalau korang nak tau lebih pasal sabun SA8 ni.. boleh call/whatsapp je no ni..


Pian 
013-7755256
nanti aku bagitau nak beli macamana !!


No comments:

Post a Comment